Tabulkové shrnutí režimů A a B
Důvod překážky v práci/ výše náhrady mzdy |
Příspěvek |
||||
Popis situace |
§ ZP |
Výše NMZ |
Výše příspěvku měsíčně |
Prokázání/ poznámka |
|
A |
Překážky v práci spočívající v karanténě zaměstnanců nebo uzavření či omezení provozu v důsledku krizových usnesení vlády ČR a mimořádných opatření orgánů ochrany veřejného zdraví |
§192 a 208 ZP překážky v práci |
60 % PVZ karanténa 100 % PVZ uzavření provozu |
80 % NMZ a odvodů max. 39 000 Kč |
Rozhodnutí orgánu ochrany veřejného zdraví o nařízení karantény zaměstnanci. Doklady prokazující faktické omezení nebo uzavření provozu v důsledku krizových usnesení vlády ČR a mimořádných opatření orgánů ochrany veřejného zdraví (viz Tabulka č. 2). Příspěvek bude poskytován výhradně za dobu platnosti mimořádných opatření uzavírajících vybrané provozovny zaměstnavatele. |
B |
Překážky v práci na straně zaměstnavatele, u nichž se presumuje příčinná souvislost s nákazou COVID-19. Zejména vzniklé, v důsledku překážek v práci na straně zaměstnanců u jejich významné části, výpadku vstupů produkce nebo omezení odbytu zaměstnavatele. |
§ 207, 208 a 209 ZP překážky v práci na straně zaměstnavatele |
60–100 % PVZ dle překážky |
60 % NMZ a odvodů max. 29 000 Kč |
Doklady prokazující vyplacení náhrady mzdy, včetně provedení zákonných odvodů (v rámci následné kontroly, viz Tabulka č. 2). |
NMZ = náhrady mzdy
PVZ = průměrný výdělek zaměstnance
ZP = zákoník práce
Tabulka č. 2: Přehled vyžadovaných dokladů, které zaměstnavatel doloží v jednotlivých fázích administrace
Fáze | Žádost/ dohoda | Vyúčtování | Kontrola (následná) |
Vyžadované doklady | Automatická kontrola
Zaměstnavatel doloží
| Automatická kontrola
Čestné prohlášení
Zaměstnavatel ve vyúčtování uvede v případě režimu A příslušné krizové opatření (usnesení vlády), resp. mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví či krajské hygienické stanice, podle kterého byl nucen uzavřít provoz či omezit jeho činnost.
Zaměstnavatel uvede pouze číslo příslušného usnesení nebo číslo jednací příslušného dokumentu. | ÚP ČR ve spolupráci se SUIP bude dbát na důslednou průběžnou, ale zejména následnou kontrolu.
Při kontrole bude zaměstnavatel prokazovat zejména
Kontrolu v oblasti dodržování pracovněprávních vztahů bude provádět SUIP. Kontrola bude prováděna následně, v případně důvodných pochybností však ÚP ČR ve spolupráci se SUIP provede průběžnou kontrolu. Kontrolní činnost bude navázána na vrácení příspěvku, konkrétní důvody vedoucí k povinnosti vrátit příspěvek budou sjednány v dohodě. |
Program Antivirus bude spuštěn dne 06.04.2020 přes příslušné úřady práce ! ! !
Předchozí příspěvek
Pomoc podnikatelům (fyzické a právnické osoby) v návaznosti na COVID-19Následující příspěvek
Změny ve zdravotním a sociálním pojištění pro OSVČ 2021